خدا بزرگه!

خدا بزرگه!

حتی در دلتنگی ها اتفاقا خدا در آن لحظه ها بیشتر کنار ماست ناز می کند می پرستم چون ترا و دوست می داری مرا
خدا بزرگه!

خدا بزرگه!

حتی در دلتنگی ها اتفاقا خدا در آن لحظه ها بیشتر کنار ماست ناز می کند می پرستم چون ترا و دوست می داری مرا

یک سال و نیمـــ....

یک سال و نیم بعد تو سالار تشنه لب

زینب به آب لب نزده یار تشنه لب

یک سال و نیم بعد تو سوخت جان زینبت

شانه نخورده موی پریشان زینبت

یک سال و نیم گریه برای تو کرده ام

با عالمی که غرق عزای تو کرده ام

یک سال و نیم ناله زدم ای حسین من

یاد قدیم ناله زدم ای حسین من

یک سال و نیم خنده به زینب شده حرام

جز نام دوست نشنود از من کسی کلام

یک سال و نیم روضه گودال خوانده ام

از دست و پای زخمی اطفال خوانده ام

یک سال و نیم یاد گلوی تو بوده ام

وقت نماز محو وضوی تو بوده ام

یک سال و نیم یاد لبت از دلم نرفت

یاد نماز نیمه شبت از دلم نرفت

یک سال و نیم بعد تو سینه زدم حسین

آتش به جان اهل مدینه زدم حسین

یک سال و نیم بعد تو فریاد می زدم

در مسجدالنبی ز دلم داد می زدم

یک سال و نیم با پدر خسته گفته ام

از محمل برهنه و کف بسته گفته ام

یک سال و نیم با حسن از کوچه گفته ام

یک کوچه نه از غم صد کوچه گفته ام

یک سال و نیم نیمه شب بهر مادرم

گفتم حکایت سم اسبان و پیکرت

یک سال و نیم بعد تو خوابم نبرده است

زینب طعام سیر پس از تو نخورده است

یک سال و نیم زینب تو بود و زمزمه

خجلت ز روی مادر سردار علقمه

یک سال و نیم  ناله ام البنین حسین

می زد مرا کنار بقیع بر زمین حسین

یک سال و نیم پیرهنت اشک من گرفت

شیب الخضیب اشک تنت از من گرفت

یک سال ونیم فکر سرت روی نیزه ها

یک لحظه ام نکرد برادر مرا رها

یک سال و نیم یاد سرت در میان تشت

از قلب پاره پاره خواهر جدا نگشت

یک سال و نیم زینب تو بود و اضطراب

یک خاطره است کشته مرا مجلس شراب


پی نوشت اشک: برای وفاتـ... نه شهادتِ زینب باید خون گریست... باید روضه قتلگاه خواند... اصلاً روضۀ زینبو قتلگاه عجین شده است با همـ... ای وایِ من
نظرات 6 + ارسال نظر
میم مثل من شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:21 ب.ظ http://mona166.blogfa.com

زیبا بود ...

مامان نی نی یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:12 ق.ظ

زینب داره میره سفر ، با چشمایی پر ستاره
تو دستای کبودشه ، یه پیرهن پاره پاره

خدایا شد موسم پایان جدایی

میاد از سمت بهشت عطر آشنایی

میان با چشمای خونبار از آسمونا

به استقبالـش شهیـدای کربلایی

وفات جانسوز حضرت زینب پرستار صبوری ها تسلیت باد

لیلیا یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:24 ق.ظ http://yeksabadsib.blogfa.com/

سالروز وفات بانوی قهرمان کربلا ، زینب کبری (سلام الله علیها ) تسلیت...

یک سال و نیم.. آخ مریم..

علیرضا یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:59 ق.ظ http://ghasedak68.blogfa.com

نه یک سال و نیم بعد که همان عاشورا زینب هم با برادرش بالای نیزه ها رفت و جان داد....

Sina یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:44 ب.ظ http://1aramesh.mihanblog.com/

زینب طلوع بود ولی ابتدا نداشت...
زینب غروب بود ولی انتها نداشت...
زینب رسول بود ولی مصطفی نشد...
شهر نزول بود اگرچه حرا نداشت...
زینب اگر نبود کسی فاطمی نبود...
زینب اگر نبود کسی مرتضی نداشت...
زینب اگر نبود حسینی نمی شدیم...
زینب اگر نبود زمین کربلا نداشت...
زینب هر آنچه گفت تماما حسین بود...
اصلاً به غیر نام حسین اعتنا نداشت...

عروج اسوه صبر و ایثار، بزرگ بانوی هاشمیان، دختر حیدر کرار، حضرت زینب کبری علیهاالسلام بر همه ارادتمندان به ائمه اطهار تسلیت و تعزیت عرض میکنم و از شما عاجزانه التماس دعای خیر دارم...

Sina یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:45 ب.ظ http://1aramesh.mihanblog.com/

سلام و عرض تسلیت به شما دوست گرانقدر...

زینب کبری علیهاالسلام به دنیا آمده بود تا صبر و شکیبایی را از حضور خویش شرمسار کند....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد