خدا بزرگه!

خدا بزرگه!

حتی در دلتنگی ها اتفاقا خدا در آن لحظه ها بیشتر کنار ماست ناز می کند می پرستم چون ترا و دوست می داری مرا
خدا بزرگه!

خدا بزرگه!

حتی در دلتنگی ها اتفاقا خدا در آن لحظه ها بیشتر کنار ماست ناز می کند می پرستم چون ترا و دوست می داری مرا

کمی تا قسمتی طنز...

نمی دونم چقدر به روحیات من آشنایید؛ اما خب مسلماً هیچکسی دوست نداره غمگین باشه یا دوستان و اطرافیانشو در غم و ناراحتی ببینه حالا اونقدرا هم که فکر میکنیم دنیا غمگین نیست و به قول عزیزی چون می گذرد خیالی نیست این نیز بگذرد، به طبع هر کی توو زندگی شخصیش مشکلاتی داره و در صدد بر طرف کردن اوناس حالا هر کسی بستگی به روحیات و خلقیاتش در برابر اون مشکلش مقاومت نشون میده؛یکی میشینه و غم میخوره و منتظره تا بلا و مشکل مثل خوره جونشو بخورن و یکی دیگه با خنده و خوشحالی و سرخوشی(البته نه از نوع بیخودیش) میره به جنگ مشکلات و به قولی خودشو میسپره دست خدا و از خدا کمک میگیره

اینهمه حرف زدم که چی بگم؛امروز یه برنامه ای (اگه ریا نشه "سمت خدا") رو نگاه می کردم که میگفت بهتره با خودمون روراست باشیم و همه چی رو ازدید مثبتش ببینیم و توکل رو فراموش نکنیم دنیا رو هر جور نگاه کنیم همونجور بهمون رو میاره

حالا اینو هم بگم قرار نیست الکی خوش باشیم و هی فقط بخندیم و بگیم خودش حل میشه گاهی نگرانی استرس حتی غم هم باشه خوبه که باعث میشه به فکر حل مسئله باشیم؛

انگاری طنز هم به ما نیومده آ... واللا... در پی اعلانیه های حمایت از حقوق حیوانات چندین نامه و پیام خصوصی دریافت شد که بردار داستان وصیت نامه این بزبزقندی بیچاره را ... این شد که برآن شویم تا چندی دیگر پیامک و لطیفه به جای آن "وصیتنامه مذکور " درج نماییم


چه لحظه باشکوهی بود اون لحظه..!
وقتی معلم میبردمون پا تخته ازمون درس بپرسه وسطش زنگ می خورد..!
.
.
.
یعنی اگه اسمت
“میرزا پشم الدین خانِ گل کَلَمیان”
هم باشه، وقتی میخوای ایمیل درست کنی
میگه قبلا یه ایمیل با این اسم ساخته شده ..!
.
.
.
یه آدمایی هستن که زنگ میزنن رو خط ثابت خونه بعد می پرسن کجایی ؟
به روح اعتقاد دارن اینااا ؟؟؟
.

.

.

تا حالا دقت کردین اگه بخوای ۱۰ تومن از عابر بانک بگیری
۶۰ نفر تو صف با حقارت نگات میکنن
حالا روزی که ۲۰۰ تومن میگیری , تا نیم مایلی, خر هم پر نمیزنه!
.
.
.
یادتونه سر کلاس تخته پاک کن رو خیس میکردیم میکشیدیم رو تخته
فکر میکردیم خیلی تمیز شد
بعد که تخته خشک میشد میدیدم چه گندی زدیم…!
الان همین حس رو نسبت به زندگی دارم !
.
.
.
کاش میشد هر شب از خودمون ۱ سی سی خون بگیریم
بریزیم تو یه نعلبکی بذاریم کنار تخت!
که این پشه ها بشینن عین بچۀ آدم بخورن دست از سر ما بردارن !!
.
.
.
دقت کردی وقتی غیبت می کنیم و یکی میگه غیبت نکن
همون لحظه میگیم جلو روشم میگم ؟؟؟
.
.
.
طرف زنگ زده میگه کجایی؟
میگم تو چمران گیر کردم. میگه بزرگراه چمران؟
پـَـــ نــه پـَـــ خونه آقامصطفی شام دعوتیم گیردادن نمیزارن بیایم !!
.
.
.
با آرامشم اعتماد پشه رو جلب کردم و بعد کشتمش ؛ از این دورویی خودم بیزارم !
.
.
.
یه بار به یه نفر میگن با نخود جمله بساز ؛ میگه بلد نیستم …
خب چیه ؟ مگه حتما باید بلد باشه !؟!؟!
.
.
.
سالها بعد از گران شدن نان …
مادر به دخترش موقع خواستگاری :
مادر لگد به بختت نزن ، پسره نون خشکیه هاااا
.
.
.
غضنفرمی ره عیادت مادرزنش. می پرسه “بهتری؟”
مادرزنش می گه: “تبم قطع شده ولی گردنم هنوز درد می کنه…”
حیف نون می گه: “انشاالله اون هم قطع می شه!”
.
.
.
فیلم “ورود آقایان ممنوع” در شهر عضنفر اینا اکران شد
%۱۰۰ تماشاچیان زن بودن !
.
.
.
به مامانم میگم قوری کجاست ؟ میگه میخوای چای بخوری ؟!
پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام دست بکشم روش شاید غولی چیزی ازش درومد!
.
.
.
داشتم تلویزیون میدیدم…
بعد مادر بزرگم اومده کانال رو عوض کرده بهد به من میگه داشتی میدیدی؟؟؟!!!
گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ داشتم گرمش میکردم تا شما بیای ببینی!!!



ادامه مطلب هم چنتا لطیفه اس که دعا دعا کردم براتون تکراری نباشه

بهش بگی دوسش داری
پرو میشه میره !
بهش بگی ازش بدت میاد
نا امید میشه و میره !
محبت کنی
خوشی میزنه زیر دلش و میره !
محبت نکنی
از یکی دیگه محبت میگیره و میره !
خلاصه میره …
خودتو خسته نکن!!!
-----------------------------------------
خدایا به هر کس که دوست میداری بیاموز که تابستان از زمستان گرم تر است
و به هر کس که بیشتر دوست میداری بفهمان که اودکلن کار حمام را نمیکند
نصیحت یه شوهر به زنش
هر وقت یه سوسک تو دستشویی دیدی با دمپایی فورا نکوب رو سرش…
بی توجه از بغلش رد شو… این کار از صدتا فحش براش بدتره
دختره میره لوازم التحریری و میگه
آقا کارت پستال تو تنها عشق منی رو دارید؟…
مرده میگه : بله داریم. میگه : پس ۱۲تا بدید لطفا..!!!
سال ها برای برابری زنان و مردان تلاش کردیم
و بالاخره توانستیم حق مش کردن مو، سوراخ کردن گوش و برداشتن ابرو را
به آقایان تقدیم کنیم!
لذت بردن یعنی اینکه بری مهمونی، دخترشون برات شربت بیاره
آروم بگی :خودتون درست کردین؟؟ اونم با عشوه بگه : بله نوش جان
تو بگی : پس نمی خورم ، مرسی !
بابام خطاب به من: به خدا پولی که تو این ۲۰ سال خرج تو کردم میدادم سکه میخریدم الان میلیاردر بودم و الان با این پول میتونستم یه پسر تحصیل کرده ی دانشمند همسن و سال تو واسه خودم بخرم و بهش افتخار کنم!

نظرات 16 + ارسال نظر
امین اتاقک دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:03 ب.ظ http://otaghak.blogsky.com



اون دختره و کارت پستال جالب بود

از این وصیت نامه هه هم بی رو دروایسی خوشمان نیامد

ولی لطیفه هات باحال بود

با حرفای اون یاروهه تو اون برنامه هم 30% موافقم

توکل رو خوب اومده. آدم در هر شرایطی باید توکلش به خدا باشه

خودمم کلی خندیدم به همین یکی

چرا خو؟مشکلش چی بود؟



حالا اینهمه عدد چرا 30%؟

توکلت علی الله

نگین دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:46 ب.ظ

کاش میشد تو دنیای واقعای هم ژشت تیک تاک ِ ثانیه ها مخفی شد...


اون برنامه ی سمت خدا رو ( اگه ریا نشه) منم گاهی حوصله داشته باشم میبینم... جالبه که هیچی که دستگیرت نشه لااقل یه نکته ی خوب میتونی از توش برداری کما اینکه به نظر من این برنامه یه قسمتهاییش واقعا ارزش چندبار دیدن رو داره ...

اونوخت کی با واقعیتها رو به رو میشدیم
من زیاد از قایم شدن خوشم نمیاد نگینی!!! باید وایتاد و اثبات کرد خود وجودیتو؛ مگه نه؟!
مامانم برنامه رو خیلی دوست داره منم به قول خودت گاهی می بینم ولی روزای دوشنبه اش رو هیچوقت از دس نمیدم
واقعاً محشره حرفاش...لاقل یه امیدی بهت میده که شکر کنی برای نفس کشیدنت

نگین دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:50 ب.ظ

خب تو نظر بالایی زیاد خشک و رسمی حرف زدم الان باید جو رو عوض کنم یکم

میگم این کارت پستاله واقعیته ها! بخدا من هر روز دارم با چشم خودم میبینم...
حالا پسرا دور برندارن و خودشونو کاملا بکشن عقب...
که اونابدترن...

همه ی لطیفه ها بجز یکیشون واسه من جدید بود... اون یکی رو هم ( همون سوسکه) رو چند روز پیش توی یه رمان خونده بودم...
پس درکل همشون جدید بودن.. دستت مرسی

و اما یکی مونده به آخری ( لطیفه رو میگم) :

من تنها شربتی که نمیتونم درستکنم شربت لیمو هستش... همیشه یا زیادی ترش میشه یا زیادی شیرین

ولی بقیه ی شربتهارو از پسشون بر میام..

زیادم رسمی رسمی نبودا

جدی؟یعنی واقعاً هست اینجوری که یه دختر به چنتا...؟؟؟
من باورم نمیشه خانمی
هر چند آمار نشون داده درصد خیانت خانما بیشتر از آقایونه

تو هم رمان میخوونی؟دختر خوب؟اونم با حجم زیاد درسات؟
حالا اون رمانه چی بود اسمش منم برم بخوونم

قابل شما رو نداشت خوشحالم خوشت اومد

من عاشق شربت به لیمو ام یعنی خیلی دوست دارم
شربت آلبالو هم بلدی درست کنی؟

آدمک دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:25 ب.ظ http://darodivar.blogsky.com

واقعا بهترین دیدگاهی که میشه الان داشت... یه وبلاگ رفتم. گروهی بود و همش حرف غم... نوشتم این همه نویسنده یه راهکاری ... یه چیزی بنویسین یه تحولی... همش شکست و بغض و دلتنگی

سلام
نمی دونم واللا اینقدر ازم پرسیدن چرا غمگین چرا ناراحت که منم گفتم بیام یه تنوعی یه تحولی ... بدیم اساسی که اینی شد که می بینین

آدمک دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:27 ب.ظ http://darodivar.blogsky.com

این یعنی چی...ناسلامتی من دارم می میرم

کو؟ کجا خووندین؟

ریحانه سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:12 ق.ظ http://www.theosophist2.blogfa.com


.
.
.
.
..
دلمان بسی به نشاط رفت!!!
لبخند نصیبت

سلام ریحانه جونم

تو که خودت یه پا شور و نشاطی
خوشحالم خوشت اومده خانمی

محیا سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:46 ق.ظ http://rooja.blogfa.com/

سلام
خدا بد نده شما و طنز !!!!!!!!!!!!!!!
ولی جالب بودن مخصوصا دومیه و نون خشکیه !!!!
مرسی

سلام محیاجونم
خدا بد نمیده خانومی این بنده هاشن که برای خودشون بد می خوان
حالا کجاش عجیب بود؟ من نمیشه کمی هم طنازی کنم؟
کلی خودمم خندیدم بهش
آخه بعضی وقتا داداش حسینم که مسخره ام می کنه میگه مریم بلکه ام یکی از این نون خشکیا بیان خواستگاریت
خواهشونم

سایه سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:41 ق.ظ http://http://shadowplay.blogsky.com/

پست متفاوتی بود ..
ممنونم از همراهی همیشگی ات

سلام بانو!
منم ممنونم از حضورت هر چند دیر به دیر

آدمک سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:49 ق.ظ http://darodivar.blogsky.com

چرا پاکش کردی!!!! اون جمله منو برده تو فکر.....! بگو قضیه چیه

کدوم جمله آدمک جان؟

امید سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:36 ق.ظ http://garmak.blogsky.com/


ای ول ابجی
عجب پستی
من عاشق پست های شادم
نه اینکه خودم و مطالبم دپرسند

از آبجی مریم به داداش امید
از آبجی مریم به داداش امید
صدا میرسه؟
۱۲۳
صدا واضحه؟
من دارم میرم باشگاه در حال یاد گرفتن حرکات رزمی کارانه هستم
قراره به خانمهای نینجا بپیوندم
فعلاْ وقت پاسخگویی ندارم
شما و افسردگی؟یاللعجبا

فرداد سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:42 ق.ظ http://ghabe7.blogsky.com

سلام دایی جان
به جرات همه اش با نمک بود....
کلی روحیه دادی
ممنون گل مریمی...

سلام از ماست دایی جونم
حالا این به جرات بود اگه با ترس باشه چی بازم همه اش بانمکه؟
خدا کنه همیشه لبت خندون باشه عزیزدل
قابل نداشت دایی فردادی

رها سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:27 ب.ظ http://idea90.blogsky.com

سلام دوست خوبم به ماهم سربزن.

بهار بی خزانت مرا به اوج آسمان شکوفه های بهار برد
سلام دوست جدیدم

امین اتاقک سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:12 ب.ظ http://otaghak.blogsky.com

خب پس بقیه هم مثل من فکر میکردند در مورد وصیت نامه هه


جکای باحالی گذاشتی. پ ن پ هاتم جدید بود
خندیدم کلی

کمال تقدیر و تشکر ما را پذیرا باش مریمی

بعدشم یکم بشین املا کار کن بچه
غلط املایی داشتی تو وصیت نامه بروسلی

حالا خوبه توام
آقای خودشیفته فراهانی!!! چ خودشم تحویل میگیره
بله که جدیدن چی فکرکردی امینولکی؟؟؟
خدا شکر که خوشت اومد الهی که همیشه شاد باشی
کمال قابل نداشت را از ما تحویل بگیر امینی
ای وای تو مگه چینی بلدی؟
خوشم میاد کم نمیاری از جواب دادن

محمدرضا سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:52 ب.ظ http://mamreza.blogsky.com

سلام
و ما هم اندکی لبخند زدیم.هرچند:
خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است
کارم از گریه گذشته است به ان می خندم...
راستی حال داداش گلتون چه طوره؟

اندکی؟ نه دیگه نشد!!! گفتم که قرار نیست همیشه غم باشه و دلتنگی گاهی خنده هم خیلی کارسازه
بابا بخند بیخیال دنیا
مرسی برادر مهربانم
من چگونه اینهمه مهربانی تو را جبران کنم
حالا دیگه خوبه فقط باید استرس و اضطراب به خودش وارد نکنه
تا ببینیم چی پیش میاد

نگین سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:28 ب.ظ

هست مریمی... هست...من دارم میبینم.. با چشم خودم...


و اما اون شربت آلبالو که عاشقشم... تنها شربتیه که تنهایی میخودم و به کسی نمیدمش

چی بگم واللا...
نه... باید برای منم درست کنی خانمی باشه؟منم دوست دارم خو

فریناز چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:49 ق.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

خیلییییییییییییییی قشنگ بود

صبح اول صبحی شادمون کردی دختر
خدا شادت کنه

خوشحالم فریناز که باعث شدم خنده به لبای قشنگت بشینه و شادی مهمون دلت بشه عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد